Välkommen till Apoteko.se kundservice!

Vi ger dig gärna svar på alla dina frågor via email. Snabbast hjälp får du genom vår vanliga frågor.
Men alla frågor är välkomna ändå.

E-post: support@apoteko.se
Öppet 365 dagar
Mejlfrågor besvaras vanligtvis helgfria vardagar inom 24 timmar och max 48 timmar.

 


Vanliga frågor

Hur handlar jag?

  • Välj en produkt och klicka på Köp eller Lägg i varukorg för att lägga den i varukorgen. På samma sätt kan du lägga till fler produkter i varukorgen.
  • När du har lagt de produkter du önskar i varukorgen, klicka på Till kassan högst upp på sajtens högra hörn.
  • Om du vill kan du logga in för att koppla ordern till ditt konto. Logga in med användarnamn och lösenord om du redan har ett konto hos oss, annars kan du välja att Skapa nytt konto.

I kassan

  1. Kontrollera din beställning. Här kan du enkelt ändra innehållet om du t.ex. önskar ta bort en produkt eller öka antal. Här anger du även en eventuell rabattkod.
  2. Leveransinformation. Ange e-postadress för orderbekräftelse och  leveransavisering mm.  Ange även postnummer för leveransorten för att kunna visa fraktalternativ. Klicka Fortsätt.
  3. Välj fraktsätt, och aviseringssätt. Välj det fraktsätt du önskar.
  4. Betalsätt. I detta steg finns viktig information om val av betalsätt. Läs igenom och gå sedan till steg 3.
  5. Adressuppgifter. Ange din e-postadress och klicka på Fortsätt och ange de uppgifter som sedan efterfrågas som exempelvis postnummer. Får du upp fel personuppgifter klicka på länken Inte du? Vill du ändra din adress eller telefonnummer klicka på länken Ändra adress eller telefon. Kontrollera dina uppgifter och klicka på Slutför köp.

Tack för ditt köp! Beställningen är nu genomförd och en order mot faktura kommer att skapas. Fakturan skickas till angiven mejladress. På denna sida kan du också välja betalsätt, Klarna checkout (faktura, delbetalning, Visa och Mastercard), paypal eller banköverföring.

En orderbekräftelse skickas till din e-postadress som en bekräftelse på att beställningen är mottagen. Har du ändrat betalsätt kommer du att få en ny bekräftelse till din e-post. När beställningen skickas från vårt lager får du leveransbesked via mejl med en länk till en statussida, där du kan följa leveransens gång från vårt lager hem till dig.

Kontakta gärna vår kundservice (support@apoteko.se) om du har frågor eller behöver hjälp!

Vad kostar det att handla på apoteko.se?
Det kostar från 59 kr (med PostNord) och upp till 69 kr om du välja DHL hemleverans.
Läs mer om fraktsätten under frakt och leverans.
Det tillkommer inga extra kostnader såsom faktura- eller kontokortsavgifter när du handlar på apoteko.se.

Var är mitt paket?
Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse på DHL.se. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-2 vardagar med DHL eller 5-7 vardagar med Posten från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.

Var är min faktura?
När du som privatperson  köper hälso- och skönhetsvaror hos oss skickas fakturan som standard till din e-post adress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.

Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?
Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

Hur fungerar Klarna Checkout?
Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en e-postfaktura att skickas till den angivna mejladressen.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?
Klicka på Mitt konto/ Logga in och klicka på Jag har glömt mitt lösenord. Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så mejlar vi instruktioner om hur du återställer ditt lösenord. Du behöver inte skapa ett konto för att handla hos oss.

Vem kan jag prata med om mina hälso- och skönhetsvaror?
Apoteko.se har en kundservice som kan svara på frågor som rör hälso- och skönhetsvaror.

Har ni tystnadsplikt?
All personal, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med våra kunder, har tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, din sjukdom, din behandling eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. FObservera att kylvaror, oplomberade sexleksaker och hygienartiklar samt livsmedel (även för djur), är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett livsmedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för produkter i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss.

Kontakta kundservice för att anmäla retur. Apoteko.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.

Hur vet jag att ordern har gått igenom?
Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.

Hur stoppar jag min order om något blivit fel?
Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på support@apoteko.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.

Har ni någon fysisk butik?
Apoteko.se har inga fysiska butiker i Sverige vi säljer bara på nätet, men har flera fysiska butiker inom EU.

Hur hittar jag enklast det jag söker?
Vi tar ett exempel: Hur hittar jag en tablett för barn som innehåller D-vitamin?

I kategorin Vitaminer & Mineraler har vi olika produkter och för att lätt kunna hitta det man söker kan man antingen använda sökfältet, gå in och leta i de olika underkategorierna eller filtrera.

Lättast är att filtrera: Klicka på kategorin Vitaminer & Mineraler. Högst upp ovanför produkterna finns olika filter: Nya varor, popularitet, pris och omdöme.

Rabattkod, vad är det?
En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på “hämta” så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsbrev men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran. Klicka här att läsa mer om rabattkoder.

Kan jag beställa till utlandet?
Ja, i Finland, Norge och Danmark med Paypal betalning .

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrev?
Längst ner i nyhetsbrevet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsbrevet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.

Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?
För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.

Hur kommer det sig att Apoteko.se har lägre priser än många andra?

Först det viktigaste av allt; Ja, våra produkter är äkta! Apoteko.se säljer aldrig en falsk vara och vi kontrollerar allt från våra leverantörer innan vi skickar det till våra kunder. Vi säljer jämförbara produkter från kända designvarumärken som du kan finna hos andra stora butikskedjor. Den stora skillnaden är att vi levererar direkt från vårt lager till dig som kund och undviker då många kostnader. På så sätt kan vi hålla lägre priser till dig som kund än många av våra konkurrenter.

Läs mer här

Hittar du inte vad du söker?
Kontakta våra kundservice på support@apoteko.se

Uppdaterad: 2017-1-13